پیام تبریک مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان به مناسبت روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای

محمدحسینی در پیامی ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفه ای را به تمامی تلاشگران عرصه مهارت آموزی تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است :

بسمه تعالی

در سالی که با رهنمود های داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظلُه العالی) به عنوان سال”جهش تولید” نامگذاری شده است ، توسعه و بسط آموزش های مهارتی با همت والا و بی شائبه همه دست اندر کاران عرصه آموزش های فنی و حرفه ای محقق می گردد .

بی تردید تلفیق دانش با مهارت و خلاقیت برای جوانان این مرز و بوم زمینه ساز اشتغال مولد و پایدار توام با کار آفرینی، تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی و توانمند سازی منابع انسانی دارد و رسالت آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش مهارت های گوناگون در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در بخش های مختلف صنعت ، خدمات وکشاورزی ، نقش بسزایی در توسعه پایدار وکاهش نرخ بیکاری خواهد داشت .

توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در شرایط کنونی برای رشد اقتصادی ایران و به ویژه شتاب دهی به فرایند تولید امری حیاتی است ؛ زیرا سرمایه گذاریهای زیربنایی و افزایش ابزار و تجهیزات و به طور کلی سرمایه فیزیکی بدون سرمایه انسانی بلااستفاده مانده و یا به نحو اقتصادی و کارآمد مورد بهره برداری قرار نمی گیرد .

اینک در آستانه فرا رسیدن ۶ مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای ،ضمن گرامیداشت این روز و تبریک به تمام تلاشگران عرصه مهارت آموزی، امیدواریم که بستر تلاش های موثر در این زمینه روز به روز مناسب تر، و اهتمام به این امور مهم نوید بخش تحول عظیمی در حرکت به سمت مهارت آموزی، رشد و آبادانی و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه را فراهم آورد.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۰ تير ساعت ۰۹:۴۳
  • تعداد بازدید: 1048